niedziela, 21 grudnia 2014

Dzida - genealogia

Biogramy / Biographical Entries
  1. Jerzy Dzida (*1860)
Materiały do genealogii rodziny Dzidów:

W 1879 Józef Dzida z Jasienicy, 39 lat, syn siedlaka z Bronowa, poślubił Ewę, córkę Jerzego Biernota, siedlaka w Mazańcowicach nr 19, 28 lat; świadkami ślubu byli Józef Machalica, zagrodnik w Ligocie, i Jan Machalica, siedlak w Bronowie (Parafia rzymskokatolicka pw. św. Marii Magdaleny w Mazańcowicach, Metryki ślubów 1862-1889 i 1946-1949, s. 32).

(Dzidowie z Bronowa)

Jerzy Dzida, 1925 wybrany wójtem Bronowa (Gwiazdka Cieszyńska, nr 101 z 25 XII 1925, s. 2).

1 komentarz:

  1. Pytanie o zapis w księdze parafialnej. Od pewnego czasu buduję drzewo genealogiczne rodziny od strony Ojca mojej Mamy (a mojego Dziadka), którego przodkowie zamieszkiwali miejscowości Czechowice, Ligota, Bronów, Międzyrzecze, Rudzica. W Rudzicy właśnie urodził się mój Prapradziadek Józef Ryszka (25.02.1860 r.) i w zapisie aktu urodzenia brak jest danych dot. ojca, natomiast w przypadku Matki (a mojej Prapraprababki) widnieje adnotacja: "Catharina, Tochter des Ryszka Josef, Häusler in Braun und Wittwe nach Joh. Malchar, czyli Katarzyna, córka Józefa Ryszki, chałupnika w Bronowie i wdowa po Johannie Malchar." Johann i Catharina, zam. w Rudzicy, byli rodzicami dziewięciorga dzieci, urodzonymi pomiędzy 1845 a 1856 r. Wszystkie były zarejestrowane pod nazwiskiem Malchar. Pomiędzy urodzeniem ostatniego dziecka Malchar (10.10.1856) a mojego Prapradziadka upłynęły więc trzy lata i cztery miesiące, w czasie których miał miejsce zgon Johanna. Niestety, nie znalazłam namiarów na jego akt zgonu i szczerze mówiąc na księgi zgonów też nie. W związku z powyższym, mam prośbę o informację, gdzie można ew. szukać ww. dokumentów. Mam również pytanie, czy w przypadku, gdyby Prapradziadek Józef urodził się jako pogrobowiec Johanna (kilka miesięcy po zgonie owego) to zostałby zarejestrowany pod nazwiskiem ojca, czy też akt urodzenia zawierał by stosowną wzmiankę o tym ? Przyznam , że bardzo mnie ta sprawa intryguje.
    Pozdrawiam Joanna Strzelczyk

    OdpowiedzUsuń